Foto: F64

Rīgas domes (RD) Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijai nebija pamata atteikt biļešu cenu paaugstināšanu pilnsabiedrības "Rīgas mikroautobusu satiksme" (RMS) reisos, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" norādīja Rīgas mērs Nils Ušakovs.

"RD neceļ tarifus, tie ir privātie uzņēmēji, kam reizi gadā ir tiesības vērsties pie mums ar piedāvājumu celt tarifus. Situācijā, kad sabiedriskā transporta biļete maksā 1,15 eiro, bet RMS nodrošina paaugstināta komforta pakalpojumus, [RD Pasažieru komercpārvadājumu] licencēšanas komisijai pateikt "nē" nebija pamata," sacīja Ušakovs.

Viņš arī atzīmēja, ka nevar no RMS prasīt piecus gadus nodrošināt nemainīgus tarifus. "Atbilstoši gan konkursa [ar kuru noteikta maksa par braucienu mikroautobusos] rezultātiem, gan līgumam, gan likumdošanai viņiem ir tiesības reizi gadā pārskatīt tarifu. Nevar ne no viena uzņēmēja prasīt piecus gadus nodrošināt nemainīgus tarifus, jo nevar prognozēt situācijas attīstību. Ja "Rīgas satiksmes" tarifs ir 1,15 eiro, nevar atteikt RMS prasīt tādu pašu tarifu," stāstīja Rīgas mērs.

Pašvaldības vadītājs atzina, ka biļešu cenu kāpums galvaspilsētas sabiedriskajā transportā vērtējams slikti, vienlaikus norādot, ka tagad ar vienu un to pašu e-talonu varēs samaksāt gan par braucienu sabiedriskā transporta uzņēmuma "Rīgas satiksme" transportlīdzekļos, gan arī RMS mikroautobusos. "Viennozīmīgi slikti, ka visos transporta veidos braukšanas maksa ir 1,15 eiro, bet no e-talona izmantošanas viedokļa tagad varēs ar vienu un to pašu e-talonu par braucienu samaksāt gan autobusā, gan mikroautobusā. Iepriekš brauciens sabiedriskajā transportā maksāja 0,6 eiro, bet mikroautobusā 0,7 eiro. Tas nozīmē, ka bija jāpērk atsevišķi braucieni sabiedriskajam transportam un mikroautobusam, jo, lai gan ar mikroautobusa braucienu varēji samaksāt, piemēram, tramvajā, pārmaksājot 0,1 eiro, bet otrādāk nevarēja. Mikroautobuss ir paaugstināta komforta transports, un, ja viņi lūdz atļauju paaugstināt tarifu līdz sabiedriskā transporta biļetes cenai, nevis dārgāk, kā bija iepriekš, uz kāda pamata, lai mēs pateiktu nē?" klāstīja Rīgas mērs.

Ušakovs minēja, ka RMS domāta tiem iedzīvotājiem, kuri dažādu iemeslu dēļ labprātāk vēlas izmantot mikroautobusus, piemēram, komforta dēļ. ""Rīgas satiksme" nodrošina sabiedriskā transporta satiksmi visā pilsētā. RMS nodrošina papildu pakalpojumus. Ja nav RMS, pasažieriem tik un tā ir praktiski tās pašas iespējas nokļūt no viena punkta uz otru. RMS ir kā papildu bonuss tiem cilvēkiem, kas dažādu iemeslu dēļ labprātāk vēlas izmantot mikroautobusus, piemēram, komforta dēļ. Tāpat dažkārt mikroautobusiem ir atšķirīgi maršruti, cits grafiks. Ja komersanti par piedāvāto augstāka komforta pakalpojumu prasa noteikt tādu pašu cenu kā sabiedriskajā transportā, lai gan iepriekš vienmēr viņu pakalpojums maksājis vairāk, nevaram viņiem atteikt," viņš teica.

Tāpat viņš pauda pārliecību, ka tad, ja RMS tiktu atteikts celt tarifu, "Rīgas satiksmes" pasažieri nesāktu vairāk izmantot RMS pakalpojumus. "Mikroautobusu vadītāji tomēr ievēro noteikumus, cik daudz pasažieru drīkst uzņemt. RMS var nosegt labi ja 2% no "Rīgas satiksmes" pārvadātā pasažieru apjoma," sacīja Ušakovs.

Jau rakstīja, ka no 1.februāra maksa par braucienu Rīgas sabiedriskajā transportā pieaugusi līdz 1,15 eiro iepriekšējo 60 centu vietā. Arī RMS reisos no 1.februāra maksa par braucienu ir 1,15 eiro iepriekšējo 70 centu vietā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!