Foto: LETA

AS "Liepājas autobusu parks" nespēj izpildīt visus plānotos reisus, jo pēkšņi saslimuši vairāki šoferi, "Delfi Bizness" sacīja "Liepājas autobusu parka" valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns.

"Liepājas autobusu parks" 1. jūlijā sāka sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus Ogrē un Aizkrauklē, tomēr jau pirmajā dienā vairāki no reisiem netika izpildīti. Arī turpmākajās dienās, ieskaitot trešdienu, uzņēmums atcēlis vairākus desmitus reisu.

Krongorns stāsta, ka tas saistīts ar darbinieku slimošanu. Šobrīd darbnespējas lapa esot izņemta vairāk nekā 40 cilvēkiem no aptuveni 300 uzņēmuma darbiniekiem. Aptuveni 10 no viņiem saslimuši pēdējās nedēļas laikā. Ja uzņēmumā slimo līdz 30 šoferiem, tad tas spējot pilnvērtīgi nodrošināt autobusu satiksmi. Tomēr tā kā ap 10 šoferiem esot dažādu iemeslu dēļ izņēmuši darbnespējas lapu tieši pēdējās nedēļas laikā, "Liepājas autobusu parkam" radušās problēmas ar reisu izpildi, saka uzņēmuma valdes priekšsēdētājs.

Krongorns izvairījās atbildēt, vai darbinieku saslimšana varētu būt saistīta ar Covid-19. Viņš cer, ka problēmas izdosies atrisināt nedēļas laikā – tiekot strādāts pie jaunu darbinieku piesaistes, tāpat daļa šoferu atgriezīsies pēc darbnespējas. Krongorns uzņēmuma vārdā arī atvainojās pasažieriem, kuriem reisu atcelšana sagādājusi problēmas.

Vēlāk Krongorns rakstiskā atbildē minēja, ka bez reisos nodarbināmo šoferu skaita izaicinājumu arī rada klientu zvanu centra darbs. Uzņēmums abas problēmas plānojot novērst ne vēlāk kā līdz 18. jūlijam. Tātad – gandrīz divu nedēļu laikā.

Šobrīd "Liepājas autobusu parks" pārkārto iekšējos resursus tā, lai pēc iespējas mazāk ietekmētu plānoto reisu norisi Ogrē un Aizkrauklē, piesaistot autobusu vadītājus no Liepājas un Pierīgas.

Tāpat "Liepājas autobusu parks" ir palielinājis klientu zvanu centra kapacitāti, lai gadījumos, kad notiek reisa atcelšana vai aizkavēšanās, iedzīvotāji var ātri sazvanīt pārvadātāju.

VSIA "Autotransporta direkcija" (ATD) valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš trešdien intervijā Latvijas Radio sacīja, ka ATD pieļauj iespēju pārtraukt līgumu ar "Liepājas autobusu parku". Krongorns "Delfi Bizness" sacīja, ka ar šādu iespēju uzņēmums rēķinās, tomēr neatbildēja uz jautājumu, vai par to bijušas pārrunas ar ATD. Tāpat uzņēmums esot gatavs maksāt soda naudu par neizpildītajiem reisiem.

"Liepājas autobusu parka" lielākais īpašnieks ar gandrīz 60% akciju ir SIA "LAP1R", kas pastarpināti pieder Andra Šķēles (67%) un Aināra Šlesera (33%) ģimenēm, savukārt 34,85% akciju pieder Liepājas pašvaldībai, liecina Konkurences padomes 2022. gada 29. marta lēmums par Konkurences likuma pārkāpuma konstatēšanu "Liepājas autobusu parka" darbībās.

2020. gadā "Liepājas autobusu parks" apgrozījums bija 10,9 miljoni eiro un uņēmuma peļņa pēc nodokļiem bija 476 tūkstoši eiro, liecina "Lursoft" informācija. Pārvadātāja finanšu rādītāji par 2021. gadu vēl nav pieejami.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!