Foto: Shutterstock

Jaunākā tendence, kas sociālajā medijā "TikTok" piedzīvo netīkami lielu popularitāti, ir paaudžu cīņa ar nosaukumu "Millenial core". Tēmturi izmanto Z paaudzes cilvēki, lai demonstrētu stereotipiskas iezīmes un izsmietu, ka mileniāļi netiek līdzi laika ritumam.

Z paaudze, kas neapšaubāmi ir "TikTok" vadošie lietotāji, rediģē, pārpublicē mileniāļu uzņemtos videoklipus un izsmejoši skaidro mileniāļu stereotipiskās iezīmes un "atpalicību" ar tēmturi, ko varētu tulkot kā mileniāļu kods vai esence. Kamēr kāds no video ir nevainīgs joks, daudzi ir aizskaroši.

Šajās augšupielādēs redzami tūkstošgades cilvēki, kuri kaut kādā mērā atspoguļo ar mileniāļu paaudzi asociētās klišejas. Piemēram, slenga lietojums, pārmērīgi pārspīlēta sejas mīmika un balss tonis, piegulošas džinsa bikses, matu celiņš sānā, biroja garderobes lietošana ikdienā, bikses un svārki ar augstu vidukli, joki kā ņirgāšanās par sevi un pat "TikTok" videoklipu sākšana ar laika nobīdi (gaidot tālruņa kameras ieslēgšanos). Tapuši līdzīgi kā pārejas no klipa uz klipu un fonā skanot "Aphex Twin" melanholiskajam "QKThr".

Kamēr "TikTok" vēstures grāmata vēl nav sarakstīta un datēt tendences izcelsmi ir neiespējami, provizoriski novērojumi liecina, ka šāda video formāta pieaugums ir bijis oktobrī. Un dažiem no tiem – ar miljoniem skatījumu.

@jimmycocoapuffs Istg they are a different breed of human #foryoupage #fyp #fypシ #millennial #cringe #human ♬ QKThr - Aphex Twin


15. oktobrī publicētais @jimmycocoapuffs darbs ir viens no žanrā populārākajiem. 30 sekunžu laikā apvienoti dažādu video fragmenti, kas, autoraprāt, iemieso mileniāļu būtību. Sieviete, kura jūsmo par mūziķi Teilori Smitu un viņu nodēvē par "smol" meiteni (slenga apzīmējums sīkām, tievām būtnēm, kas gan parasti lietots kontekstā ar kucēniem un kaķēniem), cita kafejnīcā priecājas par oficiantes atnestajām pankūkām. Video kompilācija "apbalvota" ar 3,5 miljoniem skatījumu, vairāk kā 7000 komentāriem, kuros dominē komplimenti par video klipu izvēli. Tie esot tik precīzi raksturojoši, šausminoši un smieklīgi.

@mindingmytime Millenials walkmanned so Gen Z and Alpha can spotify. Millennial Core how is that a thing?! @mark @biancascaglione #millenialsoftiktok #millenialcringe #millenialcore #millennials #genalpha ♬ original sound - Erin Elise | UGC Content


Mileniāļi nepaliek ar atbildi parādā. Tūkstošgades pārstāve ar lietotājvārdu @mindingmytime radījusi savu video, kur komentējusi Z paaudzes nīstos kadrus un atzinusi, ka jūtas glaimota, ka cilvēki ir kā apsēsti ar viņas laikabiedriem. Mērķis netika sasniegts – komentāros daudzi norādīja uz acīmredzamo, ka pašas video ir līdzīgs jaunākas paaudzes garadarbiem.

"Vecākā mileniāle", komiķe Iliza Šlezingere ( Iliza Shlesinger) soctīklu satricināja ar citādu vēstījumu, proti, aicinājumu savējiem apvienoties. Daudzi piebalsoja un atbalstīja, bet tēmtura popularitāte aizvien liecina, ka nesapratnes plaisa ir dziļa un vēl ir nepieciešams darba, laika, enerģijas ieguldījums, lai "TikTok" valdītu paaudžu harmonija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!