Izmantojot jaunu infrasarkano staru tehnoloģiju, mākslas zinātnieki zem kādas eļļas gleznas, kurā attēlota Madonna ar bērnu, atklājuši vēl vienu mākslas darbu, ko radījis itāļu renesanses ģēnijs Rafaels.
Līdz šim tika uzskatīts, ka gleznu, kas atrodas Borgēzu galerijā Romā, darinājis Rafaela talantīgākais skolnieks Džūlio Romano, taču speciālistiem jau kādu laiku bija aizdomas, ka šī darba pamatā ir paša meistara radošā iecere.

Jaunā mākslas darbu izpētes metode, kurā tiek izmantots infrasarkanais starojums, ļāvusi zinātniekiem izdarīt atklājumu, ka gleznas figūru kontūras ir faktiski identiskas kādai Rafaela zīmētai skicei, kas atrodas Ešmola muzejā Oksfordā.

"Gleznas sākotnējā ideja, tās iecere un arī figūru izvietojums gandrīz noteikti pieder Rafaelam. Šis ir ārkārtīgi svarīgs atklājums," otrdien paziņoja Romas Muzeju asociācijas vadītājs Klaudio Strinati.

Rafaels mira Romā 1520. gadā, 37 gadu vecumā. Savas dzīves laikā viņš pulcēja ap sevi daudzus jaunus māksliniekus, kas pēc meistara nāves turpināja viņa radīto gelzniecības stilu.

Rafaela darbu autentiskuma pārbaudi ļoti apgrūtina apstāklis, ka gleznotāja darbnīcā strādāja daudzi mācekļi, kas palīdzēja izpildīt pasūtījuma darbus, turklāt vairāki no šiem pasūtījumiem tika pabegti jau pēc Rafaela nāves.

Mākslas eksperts Konrāds Oberhubers bija pirmais, kurš 90. gados salīdzinot gleznu ar skici, izteica versiju, ka Borgēzu galerijā esošā glezna "Madonna ar bērnu un svēto Jāni" daļēji pieder Rafaela otai.

Skicē Madonna attēlota profilā, skūpstot mazo Jēzu, kurš paceltajā rokā tur plīvuru. Gleznā šī sižeta risinājums ir tradicionālāks - Madonna un bērns attēloti pretskatā.

Izpētot gleznu ar infrasarkano staru palīdzību, atklājās, ka glezna sākotnēji bijusi daudz līdzīgāka skicei, taču vēlāk uzklātie eļļas krāsas slāņi to padarījuši atšķirīgu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!